۶۰ روش افزایش ترافیک سایت  

افزایش ترافیک سایت

امروزه تمامی کسب و کارها به طراحی سایت رو آوردهاند و رقابت در عرصه کسب و کارها به فضای آنلاین کشیده شده است؛ به همین خاطر افزایش ترافیک سایت، به هدف اصلی رقابت کسب و کارها تبدیل شده است. ترافیک سایت در واقع میزان بازدید از سایت است و هرچه ترافیک سایت شما بیشتر باشد، یعنی کاربران بیشتری سایت شما را دیدهاند و به سایت شما وارد شده اند.
 چرا باید هدف کسب و کار اینترنتی شما افزایش ترافیک سایت باشد؟
 
 به احتمال زیاد هدف شما از سفارش طراحی سایت، افزایش فروش خدمات و محصولاتتان است؛ بنابراین نیاز دارید که مشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید تا فروش شما افزایش بیابد. افزایش ترافیک سایت، زمانی میتواند برای سایت شما مفید باشد که ترافیک هدفمند باشد و در مراحل بعدی، بتوانید ترافیک سایت را به مشتری های بالقوه و بالفعل سایت خود تبدیل کنید.


  تارگت شما برای افزایش ترافیک سایت چه افرادی هستند؟
 
 برای افزایش ترافیک سایت، میتوان دو نوع مخاطب را به عنوان جامه هدف (target) تعیین کرد:
 1. بازدیدکنندگان جدید که هیچ اطلاعی از سایت شما و خدمات تان ندارند؛
 2. بازدیدکنندگانی که قبلا با شما آشنا شده اند و شما قصد بازگرداندن آنها را دارید.
 هزینه جذب مشتری جدید، بسیار بیشتر از بازگرداندن مشتریان قبلی است؛ زیرا بازدیدکنندگان قدیمی، یک بار از خدمات شما استفاده کردهاند و امکان آنکه با یک یادآوری یا پیشنهاد ویژه آنها را به سایت خود بکشانید، زیاد است.

 
 
 

 
 
 
 راهکارهای افزایش ترافیک وب سایت
 
 
  برای افزایش ترافیک سایت چه اقداماتی لازم است؟
 
 یکی از جدی ترین مباحث در زمینه بازاریابی آنلاین، بهینه سازی سایت یا سئو است. در واقع، سئو راهکارهایی برای بهبود سایت و تنظیمات آن است تا باعث بیشتر ظاهر شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل شود. افزایش ترافیک سایت، یکی از مباحث مرتبط با سئو است و راهکارهایی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.


  1. محتوای سایت
 
 وبسایت شما تنها صفحه ای نیست که اطلاعاتی درباره شما را به نماش بگذارد؛ بلکه وبسایت شما می بایست چیزی ارزشمند برای ارائه به کاربران داشته باشد. کاربران به دلایل مختلفی وارد سایت شده و باعث افزایش ترافیک سایت میگردند؛ اما اگر محتوای مدنظرشان را پیدا نکنند، به سرعت از صفحه شما خارج می شوند. در تولید محتوای سایت، باید به مبحث کلمات کلیدی اهمیت زیادی بدهید و در عناوین و مطالب سایت خود به صورت طبیعی از آنها استفاده کنید تا موفق به افزایش ترافیک سایت خود شده باشید.


 2. شبکه های اجتماعی
 
 فعالیت سایت شما در شبکه های اجتماعی مختلف مانند گوگل پلاس، اینستاگرام، توییتر و تلگرام میتواند نتایج پرباری برای شما به ارمغان بیاورد. زمانی که محتوایی جذاب مانند موشن گرافی، عکس، مطالب آموزشی و... را در حساب شخصی کسب و کارتان قرار می دهید، باعث میشوید تا کاربران مجذوب محتوای تولید شده شوند و به سایت شما مراجعه کنند. اغلب کسب و کارها برای افزایش ترافیک سایت خود، محتوای شبکه های اجتماعی خود را از طریق بازاریابی ویروسی در معرض دیده شدن قرار می دهند و بازدید سایت خود را افزایش می دهند. بعضی شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس که محصول شرکت گوگل هستند، می توانند تاثیر زیادی بر روی افزایش ترافیک سایت داشته باشند.


 3. تبلیغات اینترنتی
 
 بازاریابی آنلاین روش های متعددی دارد. تبلیغات پاپ آب، بنرهای تبلیغی در وبسایت ها، لینک های خبری و... از انواع تبلیغات اینترنتی هستند که باعث می شوند نرخ CTR شما بالا برود و در نتیجه شما را به هدفتان که افزایش ترافیک سایت است، می رسانند. بهتر است در نظر داشته باشید که هرگونه تبلیغات اینترنتی، می بایست هدفمند باشد تا بازدهی مناسب برای شما داشته باشد. مثلا در صورت اجراکردن کمپین های تبلیغاتی، در صفحه فرود (لندینگ پیج) سایت خود محتوای مناسب قرار دهید تا کاربر پس از ورود به سایت شما، سرگردان نشود.


 4. افزایش سرعت سایت
 
 زمانی که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشود، کاربران روی لینک سایت شما کلیک می کنند. اگر سرعت لودشدن صفحات پایین باشد، کاربر صفحه را می بندد و دیگر وارد سایت شما نخواهد شد. بنابراین قبل از هرگونه تبلیغ و سرمایه گذاری بر روی کمپین های بازاریابی ویروسی، از بالا بودن سرعت سایت خود مطمئن شوید تا باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید. حجم بالای عکس ها می تواند عاملی برای کند کردن سرعت سایت شما باشد. ابزار تست سرعت گوگل به شما کمک می کند تا سرعت سایت خود را بسنجید و نقایص آن را رفع کنید.


  5. رسپانسیو بودن سایت
 
 صفحه سایت شما باید در تمامی مرورگرها به درستی نشان داده شود. طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا به شما کمک می کند تا سایت خود را برای تمامی دستگاه ها سازگار کنید. امروزه کاربران تنها از دسکتاپ برای وبگردی و جستجوی مطالب مورد نظر خود استفاده نمی کنند. تبلت ها و تلفن های همراه بیشترین استفاده را میان کاربران دارند. بنابراین برای سایت شما ضروری است که نسخه های مختلف مناسب نمایش در صفحه لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت داشته باشد تا موفق به افزایش ترافیک سایت خود شوید.


 6. خطای ۴۰۴
 
 یکی از رایج ترین خطاهای وب سایت ها، خطای ۴۰۴ است که می تواند به دلیل ایراد در برنامه نویسی و اجرای کد باشد. با بررسی لینک های سایت خود، لینک های شکسته و دارای ارور را پیدا کنید چون این نوع خطا اثر مستقیمی بر روی کاهش ترافیک سایت دارد.


 7. حفظ مشتریان قبلی سایت
 
 تولید محتوا نه تنها باعث جذب کاربران جدید می شود، بلکه موجب می شود تا مشتریان قبلی شما درباره موضوعات مختلف بهروز شوند و به سایت شما سر بزنند تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. استفاده از خبرنامه ایمیلی یکی از معروف ترین راه هایی است که برای حفظ مشتریان قبلی میتوانید استفاده کنید؛ بدین ترتیب کاربر با دیدن ایمیل شما در صندوق پستی الکترونیکی خود، روی لینک سایت شما کلیک می کند و شما موفق به افزایش ترافیک سایت خود شده اید. خبرنامه میتواند موضوعاتی مانند به روز شدن محتوا سایت، اضافه شدن امکانات جدید به سایت یا پیشنهادهای ویژه ای مانند تخفیف باشد. قرعه کشی ها از دیگر موضوعات جذابی است که هر کاربری را تشویق می کند تا از ایمیل خود به سایت شما وارد شود.


 8. تگ عنوان
 
 عنوان همان قلابی است که توجه کاربر را جلب می کند. بهترین عنوان ها، تاثیرگذارترین عنوان ها هستند. هر نوع مطلبی که تولید میکنید، باید با عنوان جذابی که کلمه کلیدی شما را در خود جای می دهد، بهینه شود تا باعث افزایش ترافیک سایت شود. خودتان را جای مخاطب بگذارید، آیا جذب نوشته ای با عنوان کلیشه ای و بی روح مانند کتاب های درسی می شوید؟ پس به دنبال راه های جذاب تر کردن عنوان باشید.


 9. ثبت نام سایت در دایرکتوری ها و مرجع های آنلاین
 
 دایرکتوری ها یا مرجع های آنلاین، فهرست هایی هستند که مانند دایره المعارف های اینترنتی، سایت های دیگر را معرفی می کنند. با ثبت نام سایت خود در دایرکتوریها و مرجع های آنلاین، سایت شما به کاربران معرفی می شود. می توانید سایت خود را در «فهرست سایت های فارسی» وارد کنید. درج سایت در این فهرست ها باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود. به خاطر داشته باشید که مهمترین موتورهای جستجو گوگل و یاهو و بینگ هستند اما دایرکتوری ها هم بی تاثیر نیستند.
 

 
 
 10. استفاده از فروم ها یا انجمن ها
 
 فروم ها و انجمن ها مکان هایی برای تبادل نظر و اطلاعات هستند. می توانید با پاسخگویی هوشمندانه به سوالاتی که در این تالارهای گفتگو مطرح می شود، سایت خود را معرفی کنید و با قرار دادن لینک سایت خود در این صفحات، موفق به افزایش ترافیک سایت خود شوید.


 11. ایجاد وبلاگ
 
 اغلب سایت ها برای افزایش ترافیک سایت خود، وبلاگی با محتوای آموزشی یا سرگرم کننده ایجاد می کنند تا با قرار دادن مطالب به روز و جدید، کاربر را متقاعد کنند که بر روی لینک سایت آن ها کلیک کند. داشتن وبلاگ نه تنها به افزایش ترافیک سایت کمک می کند، بلکه در بهبود رتبه سایت نیز تاثیر دارد. بنابراین با ایجاد وبلاگ، یک تیر و چند نشان زده اید.


  12. ارسال پست مهمان
 
 به نوشتن مقاله در سایت های مرتبط با حوزه فعالیت شما، پست مهمان می گویند. مزیت پست مهمان برای شما ان است که می توانید لینک سایت خود را در این پست ها قرار دهید تا مخاطبان از طریق مقاله شما وارد سایت شما شوند و باعث افزایش ترافیک سایت خود بشوید. پست مهمان چیست؟ و پست مهمان چه تاثیری در سئو دارد؟


 13. تبادل لینک
 
 تبادل لینک به این معنی است که سایت های مشابه، لینک سایت شما را در میان مطالب خود قرار دهند و به صفحات سایت شما ارجاع دهند تا به افزایش ترافیک سایت شما منجر شود. لینک دهی به سایت های معتبر باعث افزایش اعتبار سایت شما هم می شود؛ اما ربات های جستجوگر گوگل قابلیت تشخیص نوع محتوا را دارند و داشتن محتواهای نامرتبط، برای سایت شما امتیازی نخواهد داشت. بک لینک هایی که برای سایت خود دریافت می کنید، به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما را سریع تر ایندکس کند.


  14. عرضه رایگان مطالب پرطرفدار
 
 بسیاری از مطالب آموزشی سایتتان را میتوانید به صورت پاورپوینت یا پی دی اف یا کتاب های اینترنتی بدون دریافت هزینه منتشر کنید. مردم دوست دارند از مطالب ارزشمند بدون پرداخت هزینه استفاده کنند. به علاوه کلمه «رایگان» در عنوان جذاب است و هرکسی را وسوسه می کند تا یک بار روی لینک سایت شما کلیک کند. مجلات اینترنتی، گزینه مناسبی برای انتشار این محتواها هستند.


 15. استفاده از امضای ایمیل
 
 در ایمیل هایی که برای مشتریان خود ارسال می کنید، امضایی ساده با توضیحی کوتاه تهیه کنید و درباره مزایای اصلی خدمات خود بنویسید. این امضا باعث می شود در صورت فوروارد شدن ایمیل شما، خدمات شما دیده شود و نوعی تبلیغ است؛ چه بسا علاقه مندانی پیدا کنید که از این طریق به سایت شما مراجعه کنند و موجب افزایش ترافیک سایت شما شوند.


  16. ایجاد نقشه سایت
 
 نقشه راه یا نقشه سایت، راه را به موتورهای جستجوگری مانند گوگل نشان می دهد تا راحت تر مطالب سایت شما را ایندکس کنند. با این کار، موتورهای جستجوگر، کلمه کلیدی جستجوشده را راحت تر از میان مطالب سایت شما استخراج می کنند. برای ساخت نقشه سایت میتوانید از بعضی سایت های رایگان نیز استفاده کنید. داشتن نقشه سایت در افزایش ترافیک سایت شما موثر است و برخی نرم افزارها نیز نقشه سایت را در هر فرمتی که میخواهید، به شما ارائه می دهد.
 
 
 
 اشتباه های رایج برای افزایش ترافیک سایت
 
 


 1. گرفتن بک لینک از سایت های نامعتبر
 
 ممکن است برای تبادل لینک سراغ سایت هایی بروید که از نظر هزینه برای شما مناسب تر باشند؛ اما در حوزه تخصصی شما فعال نباشند. این اشتباه باعث می شود که کسی به دنبال محتوایی در ارتباط با حوزه کاری شما نباشد؛ بنابراین موفق به افزایش ترافیک سایت نشدهاید. بک لینک های معتبر مربوط به سایت هایی هستند که عمر دامنه شان زیادتر است و به حوزه تخصصی شما نزدیک هستند.


  2. آپدیت نکردن مطالب
 
 زمانی که شما مطالب سایت و وبلاگ خود را به روز رسانی نمی کنید، به گوگل اعلام کرده اید که به مخاطبتان اهمیت نمی دهید و تنها قصد استفاده تجاری از صفحه خود را دارید؛ بنابراین سایت شما نزد ربات های جستجوگر گوگل، کم اهمیت تر از سایتی خواهد بود که علاوه بر استفاده تجاری از فضای آنلاین، مخاطب را به مشتری تبدیل میکند و برای جلب رضایت مشتری، محتوا تولید می کند. یکی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت، آپدیت روزانه، هفتگی یا ماهانه مطالب است.


  3. عدم درج سایت در فهرست ها و مراجع آنلاین
 
 تلاش شما برای ایندکس شدن در گوگل، منافاتی با اندیکس شدن در فهرست و مراجع آنلاین فارسی ندارد. در صورتی که سایت خود را در فهرست سایت های فارسی درج کنید، شانس خود را برای افزایش ترافیک سایت بالاتر برده اید.


  4. استفاده از قالب های آماده سایت به جای طراحی سایت
 
  طبق تجربیات و تحلیل های متخصصان وب بیدز، قالب های آماده سایت امکانات محدودی دارند و کدهای مخرب سئو دارند. به همین خاطر سایت شما قادر نخواهد بود رتبه بهتری در گوگل کسب کند، مگر آنکه به رفع ایرادات آن بپردازید. لینک های شکسته از خطاهای رایج در این نوع قالب های آماده سایت هستند. سایت هایی که از قالب های آماده استفاده می کنند، معمولا سرعت لود پایین تری دارند و باعث می شوند نرخ فرار مشتریان از ساعت شما بالا برود. بنابراین بهتر است ریسک نکنید و در طراحی سایت، صرفه جویی نکنید.

مطلبی که مطالعه کردید توسط ربات های محتوای وب بیدز با استفاده از API واسط موتور جستجوگر گوگل جمع آوری و به صورت خودکار تدوین و تنظیم شده است . در صورتیکه این محتوا از نظر دستور زبان و نگارش دارای نقاط ضعف بود از شما پوزش می طلبیم...
جهت دسترسی به مطالب اصلی و خدمات وب بیدز از منوهای بالای صفحه استفاده نمایید.